vineri, 22 iunie 2018

Placintute

Aveti nevoie de: 410 gr faina alba, 7 gr drojdie uscata (1 plic), 1 lingurita zahar, 1 lingura si jumatate ulei de masline, 1 lingura si jumatate sare, ulei.
Intr-un bol se toarna 200 ml apa calduta peste care se pune drojdia.
Peste ea se adauga zaharul si 1 lingurita faina alba.
Se amesteca cu o lingura de lemn pana la omogenizare, apoi se acopera cu un prosop si se lasa deoparte 15 minute.
Apoi se adauga uleiul de masline si sarea.
Se toarna si restul de faina alba.
Se amesteca cu lingura la inceput, apoi se framanta cu mana pana obtineti un aluat omogen si elastic: acesta se formeaza intr-o bila care se pune in bol, se acopera cu un prosop si se lasa deoparte la dospit pentru 2 ore.
Apoi se rastoarna pe masa unsa cu putin ulei, se aplatizeaza putin si se portioneaza in 8 bucati.
Fiecare bucata se modeleaza intr-o bila: bilele se acopera cu un prosop si se lasa deoparte 10 minute.
Apoi fiecare bila se intinde cu sucitorul in foaie rotunda, subtire.
Se prajesc in tigaie antiaderenta, pe ambele parti cateva minute.
Dupa ce le-am prajit pe toate, eu am pus inapoi una in tigaie, deasupra am presarat cas ras: cand acesta a inceput sa se topeasca am pus alta placintuta deasupra, le-am intors in tigaie si le-am prajit pentru inca 2-3 minute.
Calde sunt delicioase.
POFTA BUNA!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu