marți, 17 mai 2016

Sirop de muguri de brad

Cu acest sirop am crescut, fiindca era bun cand eram raciti. E chiar usor de facut si merita.
Aveti nevoie de: muguri de brad (eu am reusit sa culeg 640 gr - i-am cantarit cand am ajuns acasa), o jumatate de lamaie, zahar (cam 1 kg zahar la 1 litru de lichid).
Mugurii de brad se spala din mai multe ape.
Apoi se pun intr-o oala incapatoare: peste cantitatea mea de muguri am turnat cam 2 litri de apa si i-am pus la fiert, amestecand din cand in cand. Se lasa la fiert o ora.
Apoi se ia oala de pe foc si se lasa la racit.
Dupa ce s-a racit bine, se scurge totul printr-un tifon, presand bine si mugurii pentru a scoate cat mai mult lichid.
Lichidul obtinut se pune iar la foc: in el se adauga zaharul (eu am obtinut 1.8 litri, deci am adaugat 1.8 kg zahar) si zeama de la o jumatate de lamaie.
Se amesteca din cand in cand (mai des la inceput, pana se topeste zaharul). Eu l-am lasat pe foc 2 ore de cand a inceput sa fiarba.
Apoi se toarna in sticle.
Si "medicamentul" e gata.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu